Tulem - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lia - WaarBenJij.nu Tulem - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lia - WaarBenJij.nu

Tulem

Blijf op de hoogte en volg Lia

09 Februari 2020 | Mexico, Mexico-stad

Gisteravond nog een beetje door de stad gelopen. Wat een kermis. Overal is er harde muziek en streetdance. Om elf uur houden we het voor gezien.

Het is weer een stralende dag. We zijn niet zo heel vroeg. Om 9 uur gaan we ontbijten. Ik maak even een foto van onze binnenplaats met zwembad. Ontbijten doen we niet in het hotel, maar bij de buren. Eerst moet je bij de receptie een pasje halen, ons kamernummer opgeven tekenen. Daarna in het restaurant het pasje afgeven en doorgeven of je scramble eggs met ham of Mexicano wil. Ik wil ook thee ipv koffie en dat vinden ze erg lastig. Vanaf de eerste dag verloopt dit al stroef. Je moet ook niet om nog een kop thee vragen, de eerste dag wilde ze me er extra voor rekenen, maar daarvoor heeft Patricia ingegrepen. Onze reisleider is er niet meer en we worden genegeerd. Beide obers lopen ons drie keer voorbij. Ja dan is bij mij de maat vol. Ik loop naar binnen en vraag naar de chef. Deze tip had ik van Patricia gekregen. Dat werkte. Vervolgens worden we heel rap geholpen en excuses gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Vandaag gaan we naar Tulum. Dit is ook een complex met ruïnes ongeveer 50 km buiten Playa. Nu moeten we alles zelf uitzoeken. Je kan natuurlijk een excursie boeken, maar we gaan op eigen gelegenheid. We stappen in een plaatselijk busje welke ons naar de ruïnes brengt. Vervolgen moeten we nu een kwartiertje in de rij staan voor tickets. Het complex is mooi gelegen langs de kust. Dat is erg prettig, want het is vandaag weer erg warm. De wind maakt het dus aangenaam. Hans zijn vrienden (leguanen) zijn er ook volop. Na ongeveer een uur hebben we het wel gezien.Nu moeten we de bus terug weer vinden. Dat was gelukkig niet te moeilijk. Je moet wel geduldig zijn. Hij gaat rijden als de bus vol is. Voor ons betekende dit een half uurtje wachten. Gelukkig kunnen we in de bus met airco wachten en niet buiten. Inmiddels hebben we trek gekregen en gaan op het strand lunchen. Gisteravond hebben we een ijssalon gezien en daar gaan we nog een ijsje eten. Helaas voor Hans geen bananenplit. Echt goedkoop is het niet we kiezen een klein bakje en moeten 7,50 per ijsje betalen. Het is wel heel lekker. Voldaan lopen we terug naar het hotel. De fooi voor de kamermeisjes werd eerst door onze reisleidster geregeld, maar vanaf vandaag doe ik het zelf. We worden beloond, bij binnenkomst zijn onze handdoeken mooi gevouwen. Vanavond is de Oscar uitreiking en daar gaan we lekker voor zitten. Tot morgen

• 10 Februari 2020 - 18:44

Ellen Hasenbosch:

Wat goed dat je naar de chef vroeg. Te gek voor woorden dat ze jullie gewoon laten zitten. En ik moet zeggen dat zo’n ijsje ook niet bepaald goedkoop is. Lijken wel Zwitserse prijzen. Leuke foto’s heb je er weer bijgeplaatst. Klopt het dat de Bieg is afgevallen? Gaan jullie morgen nog ergens naar toe? Groetjes aan Hans

• 10 Februari 2020 - 20:40

Marian Van Deventer:

Wat een leuke foto met die handdoeken. Doen ze dat elke dag zo netjes of alleen als je aankomt. Als ik naar de foto's kijk krijg ik wel een beetje zin in het voorjaar met een lekker zonnetje en zo'n prachtige blauwe lucht. De reis zit er weer bijna op, geniet er nog een dagje van en alvast een goede terugreis gewenst. Groetjes van ons.

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

07 Februari 2020

Snorkelen
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.