dag 5 - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Lia - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Lia - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Lia

28 Januari 2020 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Gisteren heel veel zilverwinkels gezien, maar niets gekocht. Vandaag hebben we een lange dag in de bus. We gaan naar Oaxaca en dat is 9 uur rijden. Als we nog geen uur onderweg zijn is er een blokkade midden op de snelweg. Indianen waarvan grond is onteigend protesteren en hebben vrachtwagens met puin op de weg gegooid. We kunnen er dus niet langs en moet keren en een stukje terug.

Een uur later is er een foto moment, we zien de vulkaan Popocatepetl en maken er een foto van. Nog geen een uur later worden we aangehouden drie militairen met geweer. Een ervan komt de bus in voor controle. Gelukkig is alles in orde en kunnen we verder. We stoppen pas om twee uur om een broodje te eten. Nadat ongeveer 10 mensen een broodje hebben besteld zijn de broodjes op. Er is blijkbaar een bus voor ons geweest. Ze zijn ook duidelijk onderbezet, want het duurt heel lang voor er eindelijk een broodje komt. Wederom een hele ervaring. Na ruim een uur kunnen we pas verder. Onderweg stoppen we nog een keer om cactussen van 200 jaar oud te fotograferen.

Om zes komen we bij ons hotel aan. We krijgen een mooie kamer beneden vlak bij het zwembad. We blijven hier twee nachten. Het stadje ziet er erg gezellig uit. We gaan met de hele groep eten, omdat er iemand van ons jarig. Hans heeft zich uitgesloofd en is bloemen voor haar gaan kopen. Die kan bij de dames niets meer fout doen. We gaan naar een restaurant midden op een plein waar het heel druk is. Je zou denken dat het zaterdagavond is overal zijn er groepjes mensen en muzikanten. Heel gezellig. Op de menukaart staan sprinkhanen dus die bestellen wij en ook nog heerlijke tonijn en pulpa (inktvis). De sprinkhanen vond Hans zout en ik bitter. Ze werden opgediend met guacamole en taco’s. Om elf uur gaan we richting hotel. Hans wil nog even tv kijken,maar dat gaat niet lukken alle snoeren hangen los. Er komt nog iemand naar kijken, maar daar blijft het bij. Geen tv dus. Het was weer een lange dag. Tijd voor ons mandje tot morgen.

• 29 Januari 2020 - 06:39

Brigitte:

Een trip met bekende Mexicaanse hindernissen dus. Gelukkig ook voldoende om heerlijk van te genieten en lekker te eten. Geniet van het gezellige stadje!! Hugs xx

• 29 Januari 2020 - 08:35

Hans En Ineke:

Nice pictures.... een reis met veel "belevenis" zo te lezen...

• 29 Januari 2020 - 08:43

Lenie Groenewold:

Lia en Hans wat een ervaring is het weer veel plezier

• 29 Januari 2020 - 09:39

Marja Toet:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen. Er gebeurd wel veel tot nu toe (de Indianen, de militairen) maar jullie doen ook weer hele leuke dingen. Geniet ervan.

• 29 Januari 2020 - 11:37

Jetty Janssen:

Jongens wat een avonturen allemaal.
    Dit word een gedenkwaardige reis, geniet van je mooie hotel en de lekkere temperatuur. xxx

• 29 Januari 2020 - 11:40

Ellen Hasenbosch:

Wat is hij toch attent die Hans :-D. Daar gaat hij misschien nog wel “gebruik” van maken. Jullie beleven genoeg zo te lezen. Veel plezier nog.

• 29 Januari 2020 - 17:54

Irene:

wat is dat nou ? geen sieraad van je gading gevonden? maar wat een avonturen weer en wat heb je al een lekkere kleur zeg! Veel plezier

• 02 Februari 2020 - 19:21

Mary:

Jullie reis is zeker niet saai, wat beleven jullie veel zeg. Erg leuk om te lezen xxx

Verslag uit: Mexico, Oaxaca de Juárez

Strand

07 Februari 2020

Snorkelen
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011
Totaal aantal bezoekers 11972