Sun Spa Resort - Reisverslag uit Vietnam, Puerto Rico van Lia - WaarBenJij.nu Sun Spa Resort - Reisverslag uit Vietnam, Puerto Rico van Lia - WaarBenJij.nu

Sun Spa Resort

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

28 Januari 2019 | Puerto Rico, Vietnam

Vandaag hebben we een rustdag. Dus dat betelkent dat we uitslapen. Ik was op zeven uur klaar wakker, maar Hans ronkte nog even lekker door. Ik heb wat onderbroekjes en sokken gewasen en mijn haar. Daar had ik lekker de tijd voor. Na het onbijt van 9 uur zijn we naar het dorp gelopen. Eerst langs het strand en daarna de brug over het dorp in. Hans heeft iedere keer moeite om zijn schoenen aan te trekken dus gingen wij naar de plaatselijke markt om een schoenlepel te kopen. Dit is nog niet zo eenvoudig, want de meeste mensen lopen op slippers. Gelukkig heb ik voor de vakantie een app op mijn telefoon gezet om te vertalen. Dit liet ik iemand van een schoenenzaak zien. Ze keek naar de vertaling en ging mij vervolgens allerlei laarsen aan bieden. Ik denk dat ze niet kan lezen. Ik wees alles af dus ging ze er iemand bij halen. Ook zij begreep het niet, toen bedacht ik me om alleen lepel te vertalen en de beweging te maken met met hand naar de schoen. Ja dat kwam aan. We kregen een schoenlepel of hij nieuw is weet ik niet. We hebben er denk ik ook te veel voor betaald, maar dat maakt ons niet uit Hans gelukkig. In de middag zijn we naar de golfbaan geweest van het resort. We hebben eerst op de driving ranges gestaan en daarna hebben we 12 holes gelopen, toen waren mijn ballen op. Met Hans zijn spel ging het goed. Ik had wat meer moeite. De clubs die we gehuurd hadden waren voor mij te lang en ik kon met moeite de juiste lengte vinden. Het was wel heel leuk. Gisteravond hebben we hotpot gegeten. Voor ons chinees foundu. Het was een hele happening. Steeds twee obers om ons heen die om de beurt groente of vis voor ons in de bouillon deden. Morgen om 12 uur gaan we weer verder met ons avontuur.

  • 28 Januari 2019 - 09:09

    Lenie Groenewold:

    Dat is echt vakantie

  • 28 Januari 2019 - 09:36

    Anja:

    Lieve Lia en Hans,

    Wat fijn voor Hans dat hij zijn schoenlepel heeft gevonden.

  • 28 Januari 2019 - 11:55

    Ruud Kompier:

    Hoi Lia en Hans,

    Genieten jullie maar van een rustdag en morgen weer lekker verder!

    Groetjes

  • 28 Januari 2019 - 13:25

    Marian :

    Even lekker een dagje vrij om al die indrukken te verwerken en het rustig aan te doen, jullie hebben al zo veel gezien, dat het lijkt of je al weken weg bent. Morgen op naar een nieuwe dag vol met belevenissen !

  • 28 Januari 2019 - 16:55

    Yvonne:

    Wat handig dat je een vertaler gebruiken kan op de telefoon. Fijn dat er een schoenlepel gevonden is om de schoen aan te krijgen. En heerlijk lekker even op een lager tempo rond te lopen en te kijken waar je wilt. Ook gaaf dat jullie de andere hobby konden uitoefenen golf.
    Geniet morgen weer heerlijk van de reis.
    Liefs Yvonne

  • 29 Januari 2019 - 04:06

    Ellen Hasenbosch:

    Kon je geen ballen van Hans lenen? Of was die ook met zijn laatste bal bezig?
    In ieder geval iets anders gedaan buiten de groep om. Filmpjes zijn leuk behalve die van de markt. Brrrrr al die beesten. En Hans hoeft gelukkig niet meer te bukken om zijn schoenen aan te doen. Dat scheelt. Je had natuurlijk ook een Vietnameesje kunnen inhuren om dat voor hem te doen ;-]. Geniet nog van je vakantie

  • 29 Januari 2019 - 07:01

    Jetty:

    Lieve Lia en Hans, Wat een bijzondere reis is dit weer.
    Zo te zien prachtige natuur en wathebben jullie leuke dingen gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat jullie die rustdag wel nodig hadden. Ja, Lia ik heb het altijd wel geweten, jij hebt ,ballen'.
    Heerlijk jullie verhalen te vernemen , wij genieten ervan.
    Kussen en groeten en nog een mooie tijd gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Puerto Rico, Vietnam

Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 12105

Voorgaande reizen:

24 Januari 2020 - 12 Februari 2020

Mexico

29 Januari 2020 - 29 Januari 2020

Dag 6

21 Januari 2019 - 13 Februari 2019

vietnam

22 Mei 2016 - 22 Mei 2016

New York

22 Maart 2015 - 22 Maart 2015

Andalusië en marokko

18 Januari 2012 - 02 Februari 2012

Rondreis India

24 Januari 2011 - 14 Februari 2011

rondreis easy going

Landen bezocht: