Dong Hoi - Reisverslag uit Vietnam, Puerto Rico van Lia - WaarBenJij.nu Dong Hoi - Reisverslag uit Vietnam, Puerto Rico van Lia - WaarBenJij.nu

Dong Hoi

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

27 Januari 2019 | Puerto Rico, Vietnam

Als eerst maar even bedankt voor al jullie reacties. Leuk om te zien dat jullie meeleven. vanmorgen moesten we om 5 uur op. Ja je leest het goed. Als eerste zijn we naar een locale markt geweest. Heel apart de vissen worden bijvoorbeeld in een bak met water gelegd om ze zo lang mogelijk levend te houden. De markt zag er ook heel goed uit alles netjes opgestapeld en het stonk er niet. We werden al gewaarschuwd dat op de markt ook hond verkocht werd om te eten. Daarna hebben we iets extra's gedaan naar een monument. Ergens in de oorlog is er een mombardement aan de begin van de Vietnam trail geweest waar tien jong vrouwelijke soldaten zijn omgekomen. Daar is het monument voor gemaakt. Je zag ook een stuk land dat er nog uitzag als na de bombardementen. Er is ons vertelt dat er iedere 8 min een bombardement was. Je wordt er wel stil van.
Daarna hebben we een paar uur in bus gezeten. Het volgende op de rol was een bezoek aan een grot waar we met de boot naar toe gingen. We gingen met de boot de grot in. Het was heel mooi. Er is een ondergrondse rivier die 103 kilometer lang is. Weer een dag vol allelei bevenissen. Morgen hebben we een rustdag. We hebben gezien dat er naast ons hotel een golfbaan is. Misschien gaan we wel een rondje lopen, maar eerst uitlslapen tot later.

• 27 Januari 2019 - 08:31

Anja:

Lieve Lia en Hans,

Wat lijkt met dat een belevenis, zo’n boottocht door de grotten. Alsof je dwars door de aarde reist. Weer leuk om te lezen. Een rustdag zullen jullie vast wel nodig hebben. Tot morgen.

Liefs, Anja

• 27 Januari 2019 - 12:09

Ellen Hasenbosch:

En Hans had weer geen moeite met jullie boottochtje? Nog even en hij is een volleerd zeeman. Maak je wel foto’s van de golfbaan? Ben benieuwd hoe die is. Slaap lekker en tot het volgende berichtje.

• 27 Januari 2019 - 12:53

Marja Toet:

Al om 5 uur op!!! En je dacht dat met easy going je wat later op kon staan. Ik denk dat easy going betekend dat je wat extra rustdagen tussendoor hebt. De reis klinkt tot nu toe super. Ook dat fietsen wat jullie hebben gedaan lijkt me heel leuk.

• 27 Januari 2019 - 15:52

Mary:

Wat beleven jullie weer veel, leuk om allemaal te lezen. Morgen lekker een rustdag, volgens mij zijn jullie dan nog gewoon druk in de weer. Doeiiii xxx

Verslag uit: Puerto Rico, Vietnam

Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.