New York dag 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lia - WaarBenJij.nu New York dag 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lia - WaarBenJij.nu

New York dag 6

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag hebben we een fiets gehuurd voor de hele dag. Ik heb wat kunnen onderhandelen over de prijs. Ongeveer om 10 uur stappen we op de fiets
We beginnen bij het Central Park, bij 58 street, en fietsen zo het park rond. Onderweg zijn we natuurlijk een paar keer gestopt.
Ongeveer bij 108 street zijn we richting de Hudsun gereden. Daar vandaan gaan we langs het water naar Brooklyn Bridge. Dit betekent dat we eerst helemaal van 108 street west naar beneden fietsen en dan via Battery Park weer omhoog gaan tot 58 street oost. Waarschijnlijk z'n 25 kilometer.
Een hele leuke fietstocht onderweg komen we van alles tegen.
We gaan bij een pier koffie drinken en als ik terug kom van de toilet wordt Hans geïnterviewd door ABC News. Er zijn namelijk belangrijke basketbal wedstrijden in de buurt. We weten er niets van. De man is heel vriendelijk en vraagt waar we vandaan komen en maakt een praatje met ons, het zal er wel uitgeknipt worden.
We komen voorbij een vliegdekschip. Ongelofelijk hoe groot zo iets is. Er staan ook een paar vliegtuigen op.
Verderop komen locals tegen die een partijtje softbal spelen en daar gaan we een poosje naar kijken.
We fietsen steeds op speciale fietspaden, maar letten niet goed op. Er staat wel 5 keer dat we naar Brooklyn Bridge moeten via Warrenstreet, maar weten wij veel, uiteindelijk staan we onder de brug en moeten een stuk terug fietsen willen we erover. We besluiten dat niet te doen. We zijn al met de metro de brug over geweest en hebben niet echt een doel voor aan de andere kant.
Bij 57 Street moeten we van de eerste avenue naar de zevende rijden. Hier zijn geen fietspaden en moeten we met het drukke verkeer mee. Oké we hebben het gehaald. Wel bijna een aanrijding, maar gelukkig heb ik genoeg beschermengelen. Hans had het niet eens in de gaten. Ongeveer om drie uur hebben we de fietsen weer ingeleverd. Super leuk was het.
Aangezien we vlakbij Carnegie Hall zijn willen we kijken of we een rondleiding kunnen krijgen. Helaas vandaag worden er allerlei huldigingen gedaan en zijn alle rondleidingen afgelast. Dan maar terug naar het hotel om even uit te rusten.
Bij binnenkomst vragen we of er kaartjes voor Lion King beschikbaar zijn. Ja hoor geen probleem ze kosten alleen 220 dollar. Nu dat eten we liever op. We gaan vanavond nog wel even op het plein kijken wat voor prijzen ze daar rekenen, anders slaan we het wel over.
Tot morgen

• 02 Juni 2016 - 23:00

Anja:

Jullie raken al aardig ingeburgerd. Zo makkelijk, pikken jullie het leven daar op. Je verhalen worden per dag langer. Heb weer genoten!

• 02 Juni 2016 - 23:02

Ellen:

En geen zadelpijn? Nogal wat afgefietst vandaag. Gelukkig dat je de aanrijding hebt eten te voorkomen, anders was je alweer een gevallen vrouw geweest ;-)
    Geniet er nog even van, het gaat rap zo'n vakantie

• 03 Juni 2016 - 00:34

Brigitte:

Ha, al op de fiets door New Yotk!! Petje af, doet niet elke Amerikaan jullie na! Well done!
    Blijf maar lekker genieten, hetzij fietsend, per metro, bij Lion King of etend!,

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York

Ons nieuwe avontuur in New York gaat beginnen.

04 Juni 2016

New York dag 5

31 Mei 2016

New York dag 4
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011
Totaal aantal bezoekers 11917