flamenco en Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Lia - WaarBenJij.nu flamenco en Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Lia - WaarBenJij.nu

flamenco en Cordoba

Blijf op de hoogte en volg Lia

23 Maart 2015 | Spanje, Córdoba

Gisteren na het eten werden we opgehaald om weer naar het centrum van de stad te gaan. Als eerste hebben we het Alhambra bekeken dat nu mooi verlicht was. Gisteravond was er een voetbalwedstrijd Barcelona- Madrid en er waren verkiezingen dus was het heel stil in de stad. in elk café werd er naar voetbal gekeken.
ik had ookmoeite om Hans mee te krijgen, want hij was graag de kroeg in gegaan.
rond 10.00uur waren we bij een gelegenheid die in een grot bevond Espectaculo Flamenco. We hadden geluk want ook daar was het rustig en zaten we eerste rang.
De sfeer was fantastisch en er werd zeer goed gedanst en gezongen. je weet wel van die lekkere rauwe stemmenen dansers die zo het leek in trans waren. Rond 12.00 Uur waren we weer thuis. morgen vertrekken we om half 9 naar Cordoba.

Als eerste maken we een stadswandeling door de Joodse buurt. Daarna staat de Catedraal van Cordoba op het programma. Deze is heel bijzonder. het is een moskee waarin in het midden een kerk is gebouwd. je weet niet wat je ziet. Als je aankomt zie de kerktorens in het midden eruit steken en aan de voorkant zie je de typische ingangen met die bogen, maar als je in de kerk komt weet je helemaal niet wat je ziet. de Moskee is vier keer groter gemaakt en is ongeveer zo groot als 4 voetbalvelden. hij is ook opgebouwd met allerlei resten van andere gebouwen. Dus geen pilaar is gelijk. De gebedsruimte was ook opgebouwd met allemaal bogen en dan in het midden ineens een kerk met banken altaar en allerlei katholieke beelden en schilderijen. heel apart.
Daarna weer tijd gehad om de stad te bekijken. We hebben weer in een heel gezellig restaurantje gegeten. rond Vier uur zijn we doorgereden naar Sevilla.
Straks gaan we naar een tappasbar na eerst even uit te rusten en ons op te knappen voor de avond.

• 23 Maart 2015 - 20:20

Ellen:

Herkenbaar, Hans en tv.

• 25 Maart 2015 - 07:36

Brigitte:

Goed dat je Hans toch mee heb gekregen........ gaaf toch zo'n grot ervaring, kroeg kan wel weer een dagje later! Well done!! Super!!!

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Meknes en Fes

Tetouan, Chefchaouen

Marokko Tanger
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011