Ganges twee - Reisverslag uit Fey-en-Haye, Frankrijk van Lia - WaarBenJij.nu Ganges twee - Reisverslag uit Fey-en-Haye, Frankrijk van Lia - WaarBenJij.nu

Ganges twee

Blijf op de hoogte en volg Lia

30 Januari 2013 | Frankrijk, Fey-en-Haye

Vanmiddag zijn we naar de stoepa geweest waar de as van Boeda ligt. Veel pelgrims komen hier naar toe en plakken bladgoud op het monument. Daarna zijn we naar het museum geweest. Daar is het nationale standbeeld van India te zien. Het bestaat ui een wiel met 24 spaken. Vier leeuwen naar iedere windstreek een. Daaronder een band met viet dieren. De olifant,paard, buffel en leeuw. Helaas mochten we het niet fotograferen.
Op kwart voor vijf zijn we weer naar de Ganges geweest met een riksja . Hans en ik samen dat ging niet. Dus ging Hans als een maharadja all,en in een riksja. Ik ben bij de vrijgezel van ons gezelschap ingestapt. Ook deze heb ik gelukkig overleeft.
Per boot zijn we eerst naar een plaats gevaren waar er crematies plaatsvonden. Dit gebeurt allemaal tegelijk. Er waren er wel 16. Voor dat een persoon gecremeerd wordt dompelen ze hem voor de laatste keet in de Ganges als zijnde zijn laatste bad. De baar is op dit moment mooi versiert met allerlei gouden gewaden. Daarna wordt de overlevende weer naar boven gebracht en pas daar na wordt de brandstapel aangestoken.
We hebben ook allemaal een bakje met bloemen en een kaarsje meegenomen om op de Ganges uit te zetten. Als je dit doet mag je een wens doen.
Een stuk verderop werden er allerlei rituelen uitgevoerd. Dit gaat allemaal gepaard met veel gezang en trommels en belletjes. Een prachtig schouwspel. Vol indrukken zijn we weer teruggegaan.
Ik ben best moe want het was een lange dag. Morgen doen we voor het eerst niets. We kunnen lekker uitslapen. Om 1 uur moeten we het hotel uit misschien nog eend beetje shoppen. We gaan om half zes met de trein naar Delhi alweer onze laatste dag.

• 30 Januari 2013 - 18:38

Marian:

Jullie maken wel heel veel mee in een korte tijd. Als je straks thuis bent zou je eigenlijk nog een paar dagen moeten hebben om bij te komen en al die ervaringen te verwerken. Morgen uitslapen en een dagje voor jezelf klinkt heel goed. Geniet nog even en vast een heel goede terugreis gewenst.

• 30 Januari 2013 - 20:36

Jolanda:

wauw wat een belevenissen! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Morgen lekker uitslapen!
    Alweer de laatste dag, jammer he? geniet nog even en tot heel snel.
    X jolanda

• 30 Januari 2013 - 23:38

Diny En Sd Van Ombergen:

Hans en Lia,
    Vooral Lia bedankt voor het reisverslag.
    Het was boeiend om jullie te volgen.
    Goede terugreis en tot ziens.
    Diny en Ad

• 31 Januari 2013 - 02:51

Brigitte:

Hi Lia & Hans,
    Toch nog een mooie ervaring bij de Ganges dus!!!! Gelukkig maar, want de rituelen zijn ook te bijzonder om niet mee te maken, als je zo dicht in de buurt bent. Nu dus nog lekker even shoppen en dan terug naar Delhi en back to Nederland...... Jammer dat het dan al weer voorbij is, maar jullie gaan terug met een schat aan herinneringen! Fijne trip terug en tot binnenkort. Liefs!

Verslag uit: Frankrijk, Fey-en-Haye

Ganges twee

30 Januari 2013

Ganges
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011
Totaal aantal bezoekers 11913