Agra Fort - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lia - WaarBenJij.nu Agra Fort - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lia - WaarBenJij.nu

Agra Fort

Blijf op de hoogte en volg Lia

25 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen zijn we om half acht vertrokken op weg naar Orchha. Dat is ongeveer 300 km erna we hebben er negen uur over gedaan. Je zult niet geloven over wat voor wegen we zijn geweest. Het is bijna onbeschrijfelijk. Je moet je voorstellen 500 meter asfalt en dan 500 meter grind, daarna 500 meter asfalt met gaten en kuilen, daarna 500 meter zand. Het resultaat is wel dat wel een heel leuk complex met een prachtige kamer aan de rivier. We hebben allemaal oude meubels. Er is een heel gezellige lounche met een open haard.
Ik ben nog vergeten te vertellen dat we voor we hier naar toe gingen eerst naar het agra fort zijn geweest. Sawal Jal Singh heeft het gebouwd. De zoon van de (ik weet niet meer hoe hij heet) persoon die de tja Mahal heeft laten bouwen heeft hier gewoond, nadat hij zijn broers om het leven heeft gebracht en zijn vader gevangen heeft gezet. De arme man heeft er 8 jaar gevangen gezeten en is toen van ellende gestorven. Het complex is ongeveer 2,5 km in omtrek. Daarvan hebben wij 30 % van gezien. Schitterend. Dit was het weer tot later

• 25 Januari 2013 - 15:03

Brigitte:

Hi Lia & Hans,

Geweldig he, die wegen in India!!!!!!!! Maar Agra is leuk en fort is inderdaad super.....en gezellige familie heeft er gewoond zeg! Geniet van de lounge en jullie mooie kamer aan de rivier! Groetjes!!!!!

• 25 Januari 2013 - 15:41

Ellen:

Een hele toer om van de ene plek naar de andere te komen. Gelukkig hebben jullie een uitstekende chauffeur ;-)

• 25 Januari 2013 - 16:30

Irene Ten Have:

Hallo Lia, ben je er al in geslaagd om een speciaal recept met bijbehorende kruiden te bemachtigen? Ik neem aan dat jullie deze reis ook met een culinair oogje bekijken hahahaha, groeten van Irene ps. volgens mij moet je op het werk bijkomen van alle indrukken die je hier in India opdoet!

• 25 Januari 2013 - 17:13

Marian En Wim:

Ha Lia en Hans,

Leuk hoor, heb je na deze reis nog een weekje vrij genomen om al deze indrukken te verwerken ? Ik kijk steeds uit naar je verslag van de dag en stuur de mails ook door naar Hetty en Wim, waar jullie ook de hartelijke groeten van krijgen. Dag, tot het volgende bericht, groet Marian

• 25 Januari 2013 - 18:04

Jolanda:

hallo lieverds, ben ook een paar dagen uit de lucht geweest. Dinsdag zenuwbehandeling en woensdag een wortelkanaalbehandeling!! Niet lekker, veel pijn, heb vier dagen op pijnstillers geleefd en had dus nergens zin in. Maar ik ben er weer en lees met veel plezier jullie verhalen. De Taj Mahal lijkt mij ook erg indrukwekkend en wil hem zeker een keer in het echt zien. De wegen zijn niet zoals in Nederland begrijp ik, dus "veilig" achter in de bus blijven zitten Li!!!! Genieten en tot jullie volgende belevenis!

• 26 Januari 2013 - 16:45

Jetty En Jan Janssen:

Lieve Hans en Lia,
    Leuk , jullie berichtjes en zeker ook de foto's.
    Groeten, nog veel plezier, geniet ervan.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Ganges twee

30 Januari 2013

Ganges
Lia

Overigens zijn we begonnen op het hoogste gebouw van Bangkok een flat van 85 hoog. Daar hebben we van een heel uitgebreid geluncht.Vanmorgen zijn we vroeg naar het centrum van Bangkok geweest voor een fietstocht. We waren ongeveer met 25 man. De eerste 10 min dwars door china town. Door heel drukke straten. Een beetje eng, maar heel leuk. Twee keer moetsten we de rivier oversteken per boot. Onderweg chips en water gedronken en zoveel gezien. Allemaal kleine huisjes en overal waar je kijkt eethuisjes waar de meest lekkere geuren uit komen, maar waar je niets moet kopen. Vanmiddag naar een groot winkelcentrum geweest met de metro. Het was daar hel verlicht en niet sfeervol. en wat nog veel erger is. Ze hebben onze maat niet. Houden we veel geld over. Jetty is heel blij met het goede bericht over Emily. Als het lukt willen we graag ook iets van Emily horen.!!!! We hopen dat Tommy gauw op school went. De groeten en kussen van Jan en Jetty Pascal en Chantal bedankt voor jullie lieve mailtje oma en opa willen graag nog meer mailtjes ontvangen en missen jullie ook. Morgen verlaten we dit hotel en gaan we naar de rivier de River Kwai ik weet niet of ik de kans krijg morgen weer te mailen. We zien wel tot gauw. Liefs van ons allemaal.

Actief sinds 16 Jan. 2011
Totaal aantal bezoekers 11922